Pasparta nakladatelství

Cestou do Betléma - koledy s piktogramy a notami. Hana Zobačová , ilustr. Klára Weishäupelová-Hockeová,
Kdy jindy než o Vánocích si najdeme čas společně číst a zpívat? Právě při putování za radostí, „Cestou do Betléma“, na sebe bereme největší ohledy a bez dodatků tolerujeme nedostatky druhých. Třeba ty pěvecké nebo čtenářské. Ochotně a rádi vyjasňujeme dětem význam příběhů skrytých v koledách, jejichž texty – plné starých výrazů a neobvyklých spojení – mohou být nejmladším hůř srozumitelné.

Co potřebují lidé při práci? Sada karet pro hru a povídání o profesích a řemeslech.
Pomocí těchto kartiček se děti naučí poznávat souvislosti mezi předměty nebo nástroji a profesemi a řemesly, ve kterých se využívají. Děti se při práci s touto pomůckou naučí pozorně sledovat a porovnávat, správně přiřazovat, smysluplně doplňovat nebo i jen hádat, co je na obrázku a k jakému povolání předmět patří. K tomu si rozšiřují povědomí a slovní zásobu o jednotlivých zaměstnáních a jsou vedeny k samostatnému vyprávění.

EMOCE-Obrázkové karty pro porozumění emocím a rozvoj sociálních dovedností
Sada obsahuje 30 barevných karet, na nichž jsou zobrazeny každodenní situace ze života dětí a rodiny. Děti pomocí situací poznávají pocity, které samy znají, učí se je pojmenovávat a formou hry se zdokonalují v sociálních dovednostech a trénují svoji emoční inteligenci.

Grafomotorika a koordinace. MUDr. Věra Kleplová, Dobra Pilná. Pasparta.
Kniha je určena všem dětem – jak těm, které grafomotoriku a koordinaci zvládají, tak především těm, které mají s grafomotorikou problémy. Autorky doporučují cvičení podle publikace zejména dětem předškolního věku, dětem s odkladem školní docházky a dětem, kterým byly diagnostikovány některé z následujících obtíží: ADHD, Aspergerův syndrom, autismus a v nejmladším školním věku specifické poruchy učení (SPU). Zapojit se však může každé dítě již ve věku od 2 let.

Já a moje pocity. Rita Diepmann. Pasaprta.
Kniha obsahuje třicet krátkých příběhů, které zrcadlí svět emocí dětí i dospělých a které vycházejí ze situací a zážitků dětem důvěrně známých z každodenního života. Děti příběhy nejprve poslouchají a pak na základě navržených aktivit s tématem příběhů dále pracují. Znovuprožívají ho a vypořádávají se s ním např. formou rolových her, tvořivých aktivit, cest do fantazie nebo experimentováním s gestikou a mimikou. Děti tak rozvíjejí empatii a emoční inteligenci.

Jak klíčí a roste brambora. Naučné obrázkové příběhy pro společné vyprávění a poznávání. Pasaprta
Pavlík s tatínkem chtějí vědět, jak rostou brambory. Jednoduše zahrabou několik hlíz do květináčů. Pavlík se každý den chodí dívat, co je nového. Dlouho není nic vidět. Pak ale objeví mladý výhonek. Konečně se něco děje! Lístky se pořád zvětšují. Pak jednou rozhrne hlínu – a čeká ho radostný objev. Karty ukazují dětem svět kolem nich. Svět a znalosti, které dospělí mnohdy považují za běžné, ale děti je někdy nemají.

Jak na to? – OBLÉKÁNÍ . Hana Zobačová, Tereza Lukešová
Sebeobsluha, do které schopnost se samostatně obléknout patří, je činnost, jíž se děti učí od nejútlejšího věku. Málokterý rodič si ale uvědomí, co všechno sebeobsluha obnáší, jaké schopnosti jsou k ní třeba a že její zvládnutí nemusí být v žádném případě takovou samozřejmostí, za jakou ji považujeme. Dítě musí v mnoha případech provádět složité motorické operace, odlišit od sebe rub a líc, přední a zadní stranu, levou a pravou část. Úkony provádět zrcadlově obráceně proti vzoru, orientovat se na tělesném schématu, poradit si s malými částmi oblečení, najít dva stejné komponenty a mnoho dalších. Publikace Jak na to je názornou pomůckou, která může ke správnému nácviku a osvojení těchto dovedností pomoci.

Jak se cítíš. Eddie? Antje Bohnstedt, Pasparta
30 obrázkových karet pro porozumění emocím a pocitům

Jak to bude dál? Obrázkové minipříběhy pro pochopení dějových posloupností, rozvoj komunikace a logického myšlení. Obrázkové karty. Pasparta
Tento soubor karet obsahuje osm krátkých dějů s tématem hry. Děti se při práci s kartami zábavnou formou učí chápat dějové posloupnosti, rozvíjejí komunikaci a logické myšlení. Situace jsou vybrané tak, aby je dobře znaly z každodenního života, jsou reálně zobrazené a pro děti zajímavé.

Jak to chodí ve škole. Pracovní listy pro úspěšný přechod z mateřské do základní školy. Hana Zobačová. Pasparta
Končí Vaše dítě mateřskou školu a nastupuje do 1. třídy nebo do přípravné třídy? Hledáte vhodnou pomůcku, která by dítěti pomohla se v novém prostředí školy zorientovat a umožnila mu, aby přechod zvládlo hladce? Pak jsou tyto listy určeny právě Vám.

Jak vyzrát na stres. Dagmar Geisler. Ilustrace Nikolai Renger. Pasparta
Co je to vlastně stres? Jak poznám, že jsem ve stresu? Může být stres i užitečný? A co dělat, aby nám stres neškodil?
Kuba, Hanka a Jenda najdou odpovědi na tyto otázky a na stres si ze všech stran posvítí. Publikace vysvětluje, že se stres může projevovat různými způsoby. Ukazuje jednoduché triky, jak škodlivému stresu v běžném životě předcházet. Bohatě ilustrovaná kniha s napínavým příběhem může sloužit jako odrazový můstek rozhovoru mezi dospělými a dětmi na toto téma. Zároveň publikace může fungovat jako materiál k prvnímu samostatnému čtení v počátečních třídách základní školy.

Kniha pocitů. Ester Stará, Jana Draberová. Ilustrace Milan Starý. Pasparta
Kniha je určena dětem od osmi let, bez ohledu na to, jestli jsou na své pocity odborníci, nebo jim často nerozumí a lehko se v nich ztratí, jako například některé děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Pracovat s ní mohou děti samy, vhodné je ale číst knihu společně s rodičem, kamarádem či sourozencem, zkrátka s někým, s kým si dítě může o obsahu popovídat. Využít ji mohou také učitelé, psychologové, speciální pedagogové, výchovní poradci a další dospělí, kteří pracují s dětmi. Knížka se velmi dobře hodí i pro práci se skupinou.

Koloběh vody v přírodě. Naučné obrázkové příběhy pro společné vyprávění a poznávání. Pasparta
Tři kamarádi spolu chodí do třídy. Odpoledne si s mladšími sourozenci často hrají na dvoře za domem. Když se jednou pořádně rozprší, společně začnou přemýšlet, kde se vlastně na obloze bere déšť a proč odtamtud padá na zem. Kamarádi pozorují, jak se voda vsakuje do země a vypařuje se na sluníčku. V kuchyni se pustí do experimentování a zkoumají koloběh vody. Badatelské nadšení větších dětí nakazí i jejich mladší sourozence, kteří by rádi prováděli podobné pokusy ve školce.

Lumpajda a Lupínek. Příběhy pro povzbuzení a posílení zdravého sebevědomí. Angelika Grubert. Pasparta.
Kniha obsahuje 14 krátkých příběhů, které vedou děti a jejich vychovatele k zamyšlení nad tématy, jako je objevování vlastní identity, hledání a rozvíjení svého potenciálu, oceňování dílčích kroků a snahy, práce s chybou, orientace pozornosti na věci, které mě posilují (nikoli oslabují) či přijetí sebe sama takového, jaký jsem.

Mise dyslexie.Julie McNeill, Rossie Stone a Paul McNeill . Pasparta
Prostřednictvím této knihy se čtenář spolu se třemi superhrdiny – Tvořilkou, Vytrvalákem a Jistíkem – vydává na cestu plnou úkolů i nástrah, které jim do cesty klade podlý pan Dyspicibilia (Pan D). Naši hrdinové jsou silní, rozhodní a kreativní a představují pozitiva, která dyslexie dětem do života může přinést. Plnění úkolů pak podporuje jejich sebevědomí a vytrvalost.

Modelování v alternativní a augmentativní komunikaci. Praktická příručka pro rodiče, pedagogické pracovníky, terapeuty a další zájemce o AAK. Pasparta
Kniha vychází z dlouholeté praxe s prací s lidmi s narušenou komunikační schopností (NKS). Ukazuje cestu, jak při učení se řeči vytvořit dětem i dospělým s NKS takové podmínky, jaké mají lidé s běžným vývojem. Publikace obsahuje řadu tipů, jak zábavně a přirozeně zapojit alternativní a augmentativní komunikaci (AAK) do každodenního života. Ukazuje, jak důležitá je role komunikačního partnera v procesu učení a jak se stát dobrým vzorem a modelem při používání AAK.

Můj sešit plný pocitů. Antje Bohnstedt
Maluj a vyplňuj s Eddiem. Pasparta
Pracovní sešit formátu A4 s obrázky na vybarvování a podněty k popisování vlastních pocitů

Než mě škola zavolá – Jaro. Aktivity pro jarní měsíce. Ivana Vlková. Pasparta.
Soubor Než mě škola zavolá se skládá ze čtyř pracovních sešitů s aktivitami, které vznikly z potřeb praxe mateřských škol a jež navazují na RVP PV. Každý sešit obsahuje 24 pracovních listů se cvičeními, která zábavnou formou rozvíjejí sluchové vnímání, zrakové vnímání a rozlišování, jemnou motoriku a grafomotoriku, předmatematické představy, paměť, a další oblasti vývoje předškoláka nezbytné pro budoucí osvojení trivia.

Než mě škola zavolá – Léto. Aktivity pro letní měsíce. Ivana Vlková. Pasparta.
Soubor Než mě škola zavolá se skládá ze čtyř pracovních sešitů s aktivitami, které vznikly z potřeb praxe mateřských škol a jež navazují na RVP PV. Každý sešit obsahuje 24 pracovních listů se cvičeními, která zábavnou formou rozvíjejí sluchové vnímání, zrakové vnímání a rozlišování, jemnou motoriku a grafomotoriku, předmatematické představy, paměť, a další oblasti vývoje předškoláka nezbytné pro budoucí osvojení trivia.

Než mě škola zavolá – Podzim. Aktivity pro podzimní měsíce. Ivana Vlková. Pasparta.
Soubor Než mě škola zavolá se skládá ze čtyř pracovních sešitů s aktivitami, které vznikly z potřeb praxe mateřských škol a jež navazují na RVP PV. Každý sešit obsahuje 24 pracovních listů se cvičeními, která zábavnou formou rozvíjejí sluchové vnímání, zrakové vnímání a rozlišování, jemnou motoriku a grafomotoriku, předmatematické představy, paměť, a další oblasti vývoje předškoláka nezbytné pro budoucí osvojení trivia.

Než mě škola zavolá – Zima. Aktivity pro zimní měsíce. Ivana Vlková. Pasparta.
Soubor Než mě škola zavolá se skládá ze čtyř pracovních sešitů s aktivitami, které vznikly z potřeb praxe mateřských škol a jež navazují na RVP PV. Každý sešit obsahuje 24 pracovních listů se cvičeními, která zábavnou formou rozvíjejí sluchové vnímání, zrakové vnímání a rozlišování, jemnou motoriku a grafomotoriku, předmatematické představy, paměť, a další oblasti vývoje předškoláka nezbytné pro budoucí osvojení trivia.

Než nás nabrala bublina. Aneb Nedokončené příběhy, které chtějí být dokončeny. Michaela Zdrubecká , Jitka Vojtěchová. Pasparta
Nedokončené příběhy u dětí vzbuzují chuť přemýšlet a vymýšlet vlastní příběhy. Podporují tak především fantazii, slovní zásobu a celkově čtenářskou pregramotnost.

O dvanácti měsíčkách. Hana Zobačová. Pasparta. Pohádka s piktogramy
Známou pohádku Boženy Němcové do podoby textu s piktogramy upravila Hana Zobačová, ilustrace Jana Boháčková.
Příběh o laskavé a pilné Marušce, kterou macecha a zlá sestra vyženou do zasněžených hor nejprve pro fialky, poté pro jahody a nakonec pro jablka.

Obrázkové karty orientace v čase a prostoru – sada hodiny . Vhodné pro práci doma, ve školce i ve škole.
Tato sada karet navazuje na již dříve vydané pomůcky a zaměřuje se na situace, ve kterých se objevuje reálný čas, znázorněný jednou na ručičkových a podruhé na digitálních hodinách. Právě „čtení“ různě uvedených časových údajů – díky stále více postupující digitalizaci – dnešním dětem činí potíže. Přitom znalost klasického znázornění času je stále potřebná pro fungování v každodenním životě a má přesah i do dalších oblastí.

Účelem této publikace je naučit děti bezpečnosti a funkční komunikaci. Kniha je vázána v kroužkové vazbě, je tak jednodušší od sebe oddělit žádoucí a nežádoucí jednání.

Obrázkovník pro nácvik správného chování - Etiketa. Pasparta
Tato publikace je určena především dětem od dvou do šesti let, které je dobré seznamovat se základy dobrého chování názornou formou, za užití konkrétních příkladů. Užít tuto knihu ale mohou i děti mladší dvou let nebo naopak děti starší, čerství školáci.Kniha je zpracována přístupnou metodou obrázků, která je srozumitelná dětem s běžným vývojem i dětem s určitým hendikepem, například s deficitem v představivosti, dětem sociálně naivním nebo dětem s poruchou autistického spektra či s opožděným mentálním vývojem

Od zápisu do lavice - Orientace v čase a prostoru. Soubor pracovních listů pro optimální rozvoj schopností a dovedností předškoláka. Ivana Vlková
Smyslem tohoto sešitu je pomoci dětem orientovat se lépe ve vnímání času a prostoru. V tomto věku si děti utvářejí a upevňují představu pojmů včera, dnes a zítra, ráno v poledne, večer, na jaře, v létě, na podzim, v zimě. Tato publikace jim pomůže pochopit příběhy v chronologické návaznosti tak, jak se za sebou udály.
Stránka 1 z 2 - 56 položek celkem